Każdy, kto planuje wykorzystanie gadżetów reklamowych swojej kampanii, musi wiedzieć, że równie ważne jest to, jak one będą wyglądały. Rzecz jasna nie bez znaczenia jest sam rodzaj produktu, który zostanie przekształcony na gadżet reklamowy. Zatem kiedy zostanie już ustalone, co ma zostać gadżetem reklamowym, nie pozostaje nic innego, jak dokładnie rozplanować wszystkie elementy, które będą stanowiły informacje reklamowe. W tym wypadku chodzi o hasła oraz grafiki reklamowe, ale również o kolorystykę i dobór wszystkich dekoracji na gadżecie reklamowym. Wszystko to dlatego, że zarówno rodzaj gadżetów reklamowych, jak i ich wygląd wpływają na zainteresowanie akcją promującą markę i jej ofertę.Jeśli chodzi o wybór przedmiotu, to ceramika reklamowa wydaje się odpowiednia. Wszystko to dlatego, że przede wszystkim daje sporo możliwości. Wszak można wybrać kubki, filiżanki, talerzyki, miseczki, a nawet konkretne figurki. Jednym słowem możliwości jest wiele, dlatego właśnie reklamodawcy tak chętnie korzystają z tej opcji.
Nie mniej, jednak kiedy już dana ceramika reklamowa zostanie wybrana, to kolejnym krokiem będzie ustalenie, jak ma wyglądać. Chodzi o cały nadruk, który się na niej znajdzie. Warto wybierać delikatne pod względem koloru tło. Tym bardziej, jeśli same nadruki reklamowe są dość intensywne kolorystycznie. Oczywiście takie tło można samodzielnie nadrukować lub też wykorzystać kolor ceramiki. Tego rodzaju szczegół powinien zostać ustalony jeszcze na etapie produkcji gadżetów reklamowych.
Jednym słowem ceramika reklamowa to wiele możliwości pod względem rodzaju, wyglądu oraz dekoracji. Właśnie z tej możliwości tak chętnie korzystają różni reklamodawcy. Jeden gadżet reklamowy, a inaczej usterkowany może stanowić oryginalny element skutecznie wspierający akcję promocyjną. Jeśli jednak zamiast białej ceramiki, to zostanie wybrana kolorowa, to wiadomo, że warto nadruki dopasować do całości. Chodzi po prostu o to, by wszystkie elementy i kolory się uzupełniały i wspólnie tworzyły interesująca całość. Tylko wtedy jest szansa na powodzenia akcji reklamowej.