Kubki z nadrukiem w marketingu hipermarketów

Kubki z nadrukiem
Kubki z nadrukiem

Współcześnie prowadzenie działań reklamowych jest koniecznym elementem funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa. Bez tego nie ma możliwości pozyskiwania nowych klientów i związanego z tym rozwoju rynkowego. Oczywiście zasięg kampanii reklamowej powinien być dostosowany do zasięgu i charakteru działania danej firmy. Działaniem marketingowym prowadzonym przez większość firm o odpowiednio dużym zasięgu jest dystrybucja gadżetów reklamowych. Są to przedmioty o atrakcyjnym wyglądzie, posiadające rozmaite dodatki, interesujące funkcje, itp. Przykładem przedsiębiorstw korzystających z gadżetów w reklamie mogą być hipermarkety. Przeżywają one obecnie okres bardzo silnego wzrostu konkurencji, spowodowanego pojawieniem się nowych hipermarketów na rynku.

Powyższe kwestie mogą być zobrazowane na podstawie kolejnego konkretnego przykładu. Mogą nim być kubki z nadrukiem, które są doskonałym gadżetem reklamowym ze względu na atrakcyjny wygląd, ale także przez praktyczne zastosowanie w sytuacjach życia codziennego. Dzięki czemu ludzie chętnie je przyjmują jako podarunek.

Są dwa główne sposoby na skuteczną dystrybucję owych gadżetów. Hipermarkety mogą m. in. dystrybuować kubki z nadrukiem i inne gadżety na terenie samego hipermarketu. Jest to działanie mające na celu „podziękowanie” klientowi za to, że przyszedł do danego hipermarketu i zrobił w nim zakupy. Jest to także miły upominek, który na pewno będzie dla każdego klienta bardzo miłym akcentem i może sprawić, że klient taki wróci do tego hipermarketu przy następnej okazji, oraz że poleci go rodzinie i znajomym, co przełoży się na wzrost liczby klientów.

Kubki z nadrukiem są również rozdawane przechodniom na ulicach. Jest to pozyskiwanie nowych klientów  w najczystszej formie. Aby zmaksymalizować skuteczność tej metody, która w reklamie jest powszechnie stosowana, należy owo rozdawanie prowadzić w punktach, gdzie zwykle jest dużo ludzi, dla których kubki z nadrukiem będą dobrym prezentem. Punkty te to centra miast, główne skrzyżowania i ulice, parki, centra handlowe, okolice przystanków i dworców, okolice zabytków miejskich i innych ważnych obiektów, itp.